דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיאטת סאות' ביץ' 

מאת    [ 10/12/2012 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 2518 פעמים ]

דיאטת סאות' ביץ' היא למעשה אורח חיים בריא לגוף, שפותחה בידי ד"ר ארתור אגטסטון, קרדיולוג ופרופסור לרפואה באוניברסיטת מיאמי. ד"ר אגטסטון תיכנן במקור את הדיאטה הזו כתכנית הרזיה למטופלים חולי לב, שסבלו ממשקל עודף, אך מצא בה יתרונות בריאותיים נוספים, שהובילו לעוד מחקרים ולשכלול הדיאטה. התורה התזונתית של דיאטת סאות' ביץ' כוללת שלושה שלבים:

שלב ראשון: חיסול החשקים הפתאומיים והתחלת ההרזיה בתנופה

בשלב הראשון, שנמשך שבועיים, תחסלו את החשקים לסוכר ולעמילנים מזוקקים ותתנו פוש לאובדן המשקל. עושים זאת על-ידי תזונה עשירה במאכלים מאוד מזינים ועשירים בסיבים, בכלל זה בשר רזה, מוצרי חלב דלי-שומן, ירקות וביצים, בדומה לדיאטת אטקינס, בה הפחמימות מהוות חלק קטן מאוד מהתזונה.

שלב שני: הרזיה שיטתית

השלב השני של דיאטת סאות' ביץ' הוא השלב בו מרזים. בשלב זה תשלבו קצת פחמימות "טובות" בדיאטה עשירה בחלבונים, עדיין תהיו מסוגלים לנשנש, ותוכלו להכין את המזון בעצמכם, להשתמש במתכוני דיאטת סאות' ביץ' (הרחבה בהמשך). שלב זה נמשך עד ההגעה למשקל היעד.

שלב שלישי: תחזוקה לכל החיים

השלב השלישי הוא התחזוקה, אימוץ אורח החיים של סאות' ביץ' לתמיד. שלב זה מתחיל לאחר שהגעתם למשקל היעד שלכם. לוקחים את מה שלמדתם בשלב השני - לבחור בצורה נבונה את המאכלים, לדעת להעריך את גודל המנות, ללמוד לבשל בצורה בריאה - ומיישמים את זה בחיי היום-יום. השלב הזה פחות מגביל מבחינת הפחמימות, אבל עדיין תלוי בתזונה דלת פחמימות ועתירת חלבון. אתם אמורים להיות מסוגלים לשמר את המשקל שהגעתם אליו בעזרת השלב השלישי והאחרון.

שלא כדיאטות של שומרי משקל, אין לדיאטה הזו חנויות, משרדים או פגישות. יש אתר אינטרנט, המאפשר להצטרף לקבוצות דיון, למצוא חבר תומך לדיאטה ולקרוא סיפורי הצלחה. באתר ניתן לקבל ייעוץ תזונתי ומומחי תזונה המשיבים על שאלות באופן מקוון. כמו כן, ניתן לקבל תכניות יומיות לארוחות, הצעות למאכלים ומאגר נרחב של מתכונים לארוחות בוקר, צהריים, ערב, וקינוחים.

אין דיאטה בלי פעילות גופנית

כחלק מדיאטת סאות' ביץ' תצטרכו לשלב פעילות גופנית. תכנית הכושר המומלצת לפי מייסדי השיטה, מדגישה חיזוק של שרירי הליבה, סיבולת לב-ריאה, תרגילי כוח וגמישות - כל הצעדים הנדרשים כדי להגיע לגוף בריא ולהיות בכושר. מדובר בשיגרת הליכה יומית ותרגילי חיזוק שרירי הליבה מבוססי-פילאטיס. ניתן לבצע תרגילים בכל רמת קושי, ואין צורך בציוד משוכלל או בחברות יקרה במכון כושר, העיקר להזיז את הגוף.

ומה החיסרון?

לאחר שקראתם על הדיאטה והבנתם את השלב שבו אתם נמצאים, קל לעקוב אחר הדיאטה. לעיתים נדירות תרגישו רעב.

החיסרון האחד, טמון בעיקר באורח החיים - במקום לקנות מזון דיאטה מסחרי מוכן תצטרכו לבשל בעצמכם, תצטרכו ללמוד על פחמימות טובות ורעות ולספור את הפחמימות. הנחמה היא, כי מרגע שסיגלתם את אורח החיים, המסלול כבר סלול ואתם בדרך הנכונה.

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב.
אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד.
כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל:03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב